Friday, January 23, 2009

PRK --vote oh vote!!

salam..
huhhuhu..aku nk share cter seram aku ckit.. nk tau x, semalam adalah hari PRK kat kampus aku...ermm.. mmg cbuk gler la memasing.. cbuk berkempen.. cbuk tarik perhatian.. nk pancing undi la 2.. ada yg bg gula.. ada bg coklat.. tp paling x bleh blah.. kuliyyah architecture ar.. pancing gune sikat.. hahaha.. nk gelak pun ada. tp besela.. 2 sume usaha nk jadi 'YB' kan..

cam bese, parti yg bertanding adalah BEBAS, ASPIRASI, dan WUFI..
huhuhu.. dgr2 cter, ada campur tgn dr org luar.. hemm.. ni sume pancing undi punye pasal.. x pela.. biau le..tp drpd sumber yg boleh dpercayai, selama UIA ditubuhkan, sekali je ASPIRASI penah pgg.. tp ntah la.. khbar angin atau ape.. ermm.. kuat jugak pengaruh WUFI erk..

pape pun, yg aku nk kongsi, bkn benda 2 sgt.. tp..
terlebey sudah~~ yg aku nk kongsi ialah 1st time experience aku vote..
adoi.. ase cm bangang pun ada gak.. sume gara2 kelam kabut+gabra.. aku tertinggal matrx card.. ngn gaya cun lg bertauliahnye, aku soh miera angkut aku p amek jap.. setibanya d tempat kjadian, aku pun dgn ase megah diri.. masuk ITD.. nk vote ar ni.. then, dok la aku ngadap pc.. dah ready nk log in b4 vote.. aku masukkan mtrix no. n password..
tettt!!! invalid password.. aik?? btol la aku masukkan..tp aku rilex g.. maklum ar.. profesional..aku cube lagi..tetttt!!! benda yg same!! mampos aku.. peluh dah aku ni.. cube lagi.. lagi..lagi..lagi.. dan lagi!! hahhh!! mampos aku.. xleh log in.. means x leh vote!! mangkok tol..
setelah cube hgga 79405 kali, x leh gak.. aku ngn control ayunye, g la kuar.. g kat miera blk... mntak password aku.. tgk2 xda gak.. aku mmg sure, 2 la password aku.. adoi.. dh lame pk, aku ase, aku kena inform kat makcik 2 org yg jaga 2.. inform punye inform, bukk!! kena sembur aku.. pasal masuk n kuar sesuka ati.. arrggggh!!! tensi!! seb bek x ramai org.. lau x, jobo lak sey.. pas 2 dy bg aku 2nd chance, mcm pesalah, aku diiringi..wat lagi.. x leh gak.. cube sampai 876kali, x leh gak. pas 2 tuko pc. same gak.. aku waktu 2 ase cm nk nangis pun ad..
adoi.. kena gantung ar result lau x vote.. yg makcik ni leh wat lepas tgn.. panas gak aku.. tp aku mmg sgt kompom password aku 2 mmg btol..

setelah tuka lebih 3 pc, pc yg last 2, aku masuk password aku 2.. yg same la.. aku tekan enter.. x leh gak.. aku ase nk campak pc dh wak2 2.. tp.. sabarlah duhai hati.. makcik 2 dh tgk aku tekan enter 2 cm nk tercabut keyboard.. tb2 dy bg idea, cube klik 'log in', jgn enter..
dgn lafaz bismillah, aku pun ikut.. alhamdulillah.. jadi.. 2 je masalahnye??
lau aku tau, dr td aku wat dah.. hermm. ciss!! x sistematik langsung!! tp membe aku tekan enter, ok je.. ermm. huhu.. berantu kot password aku 2.. ape2 pon, salah aku gak.. gabra sgt..
mcm la tercalon!! hehehe..

No comments: