Friday, February 13, 2009

::untukmu ayah::

salam.. alllooo..

huhu.. lame dh x cter2 kat kawn..
hurm..ptg2 cm ni.. mendung.. gelap je langit.. yela.. waktu maghrib..teringat dulu, waktu cm ni, arwah ayah dh bising..

"yan, g amek wudhuk, solat jemaah"

aku ikut arahan.. takot sey ngn ayah.. sape berani. huhu.. ada ke nk melawan ayahku yg bermisai tebal tu.. tp org kate garang sebab 2 jela..misainye.. padahal, ayah aku, kaki joke gak.. tp bertempat la..
kitorg adik badik x penah nk berani ngn ayah.. nk pape pon, mntk mak tlg ckp kat ayah..hehehe.. kuit2 mak dpan ayah, pas 2, ayah kate,
" nk pape la 2"
ape la.. mntak jela.. bkn ayah mkn pon.. mmg tau x kna mkn.. tp ntah.. huhu.. tingat ayah la plak.. waktu maghrib plak 2 nk tingat.. adoi..

korg penah dgr x lagu aeman-tajuk nak soleh.. aduhh.. sungguh menyentuh hati.. aku dgr, leh leleh.. aaaarrrggghh!!rlex la air mata.. jgnla mengalir..hhuhu..xnk cter byk la..x tahan.. cume nk tuju lagu ni.. kat ayah.. sambil diiringi al-fatihah..
semoga rohmu dicucuri rahmat..

Anak Soleh - Aeman


Kami anak-anakmu
Ingin memohon restu
Wahai ibuku wahai ayahku
Ampunkan dosa-dosaku
Wahai ibuku wahai ayahku
Redhakan akan diriku
Ku hulurkan salam
Untuk Rasul JunjunganMoga disyafaatkan
Ya Allahu Ya Rabbi
Ya Fattahu Ya 'AlimYa Rahmanu Ya Rahim
Wahai Tuhanku
Kasihi dakuKasih ibu dan ayahku
Wahai tuhanku rahmati daku
Rahmati ibu dan ayahku
Selamatkan mereka dari azab neraka
Dan bencana dunia
Hubungkan mereka dengan talimu
Amin ya rabbal alamin
Ku hulurkan salam
Untuk Rasul Junjungan
Moga disyafaatkan
Ya Allahu Ya Rabbi
Ya Fattahu Ya 'Alim
Ya Rahmanu Ya Rahim
Wahai Tuhan limpahkan hidayah Mu
Untuk ayah dan ibuku
Wahai Tuhanku
Berkati dakuBerkati ibu ayahku
Sayangilah mereka sepertimana
Mereka menyanyangiku
Dan mengasihiku waktu kecilku
Tak terbalas budi jasanya
Ku hulurkan salam
Untuk Rasul Junjungan
Moga disyafaatkan
Ya Allahu Ya Rabbi
Ya Fattahu Ya 'Alim
Ya Rahmanu Ya Rahim
Wahai ibuku wahai ayahku
Didiklah anak-anakmu
Moga menjadi penyejuk di mata
Penawar resah hatimu
Ampunkan segala keterlanjuranku
Halalkan makan minumku
Doakan semoga aku selamat
Dunia dan di akhirat
Ku hulurkan salamUntuk Rasul Junjungan
Moga disyafaatkan
Ya Allahu Ya Rabbi
Ya Fattahu Ya 'Alim
Ya Rahmanu Ya Rahim



"yan sayang ayah..."

5 comments:

-Ain-Dak In- said...

aku tahu perasaan ko yan...
aku tahu sesangat.......
ko kene tabah.....
klu ko tabah senang aku nak mengadu kat ko klu aku tringat arwah ayah aku..
huhuhu..
tabah sis....
aku sntiasa ada kat depan ko..
don wori b hepi ok..

nuyuljana said...

dear friend,

be strong no matter how hard it is..
mati itu pasti..
hanya waktu yg membezakannya..

so, live ur life..
takziah atas pemergian arwah ayah u..
semoga roh arwah dicucuri rahmat..
aminn..
=)

ummuhadhra said...

thanks fren..
rase terharu plak punya kawan cm korang..

emmm.. sape kate kawan tenet xda function??

huhu.. btol gak.. mati 2 satu benda yg sgt pasti..
ape2 pun, life must go on..

Anonymous said...

ak terharu gaks...sob..sob..
ak tau ko tbh Yan..
insyAllah..kebaikn tok ayah ko kat sane..
smoga dicucuri rahmat hendaknye..aminn...

ummuhadhra said...

aminn ya rabb..

thanks fren.. korangla sahabat aku..