Monday, March 9, 2009

cicak kehabisan gam

wahahahahah.. wahahahahah...wahahahahah.. terima kasih coz bg aku gelak golek2.. kah3.. msti korang pelik kan nape aku gelak?? nk tau??


cmni cito ae.. hahah.. td, tepat kol 12, mak aku nek atas dulu.. tdo.. tggal la aku ngn adek aku je.. nk tgk tb g.. pas abeh siaran tb 2, aku ngn adek aku nek la.. adek aku bawak hp aku, aku bwk laptop.. aku soh adek aku padam lampu..(beliau ni pengecut.. walopon lelaki n berumo 12 tahun)
huhuhu.. pas ttp lampu dapo, dy ar nek dulu.. tgn aku penuh ngn laptop n perkakas yg sewaktu dengannye..

dipendekkan cter, adek aku letakla ke2-2 hp aku kat bilik aku.. aku belakang dy.. tb2.. TAPPP!! huhhh!!! cicak 2 baeknye landing kat badan adek aku.. hahaha.. aku pun " dek, cicak kat badan ko!"

adek aku wat dek.. dy pk aku bergurau.. sekali dy rase da.. argggghhhh!!!!! dy jerit.. lari kat aku!! wahhhh!! cemas sey!! aku pun takut gak cicak.. giler ar ko dek.. yg ko lari kat k.yan pehal?? watnye beliau lompat kat kak yan cam ne??? kate2 2 hanya lahir dalam hati je.. wahahahhaha... pasalnye, waktu 2, aku pun jerit..


" pergilah!! jgn keja kak yan!! bkkla baju ko 2"

" kak yan tolong la buangkan!!" dy jerit gak balas kate2 aku.. giler ke hapa?? x nmpk aku ngh pgg laptop ni?? kan ke penuh tgn.. cmne nk tolong??(padahal, lau tgn aku kosong sekalipun, aku xkn tolong.. fobia beb!! cicak 2..)

dh 2-2 jerit ngn penuh emosi, mak aku pun kua bilik.. g kat ktorang..


"nape ni??"ty mak ngn penuh cemas...

" cicak kat baju yie!!" aku jawap.. huhuhuhu!!! nk gelak tgk muka mak aku cemas.. bkn sengaja nk jerit mak.. tp ini namenye tindakan reflex!!

mak aku ngn gaya ibu tunggalnye, tarik baju adek aku.. maka, x berbaju la adek aku.. cicak 2 pun, blah la.. dy lompat kat dinding plak.. mak ai!! bosa lak cicak ni.. ni bako boyo ko apo ni????ermm..ade g gam kat tgn dy upenye??

hahahha.. pas 2 bantai gelak ar ktorang.. sian mak.. ngah tdo, terperanjat..

ngn selamba mak aku berkate: " suke sgt cicakman, ha, amekla!"
hahaha... pedis ayat tersebut. adek aku la.. suke cicakman.. cicak jerit plak??

kat cni, aku nk kongsi ngn korang, info pasal cicak ni...Lizard Pictures, Images and Photos
"Cicak merupakan sejenis reptilia yang berdarah sejuk dan bertelur. Reptilia ini mampu memanjat dinding yang tegak dan licin seperti cermin. Kajian yang dilakukan oleh pakar sains mendapati bahawa telapak kaki cicak mempunyai rerambut halus yang mewujudkan daya lekatan pada tahap nano. Cicak juga mempunyai keupayaan untuk memutuskan ekornya apabila diancam. Dengan itu, musuhnya akan terperanjat ketika ekornya mengeliat-geliat sementara cicak melarikan diri."


Alam:
Haiwan
Filum:
Kordata
Kelas:
Reptilia
Order:
Squamata
Famili:
Gekkonidae
Subfamili:
Aeluroscalabotinae
Eublepharinae
Gekkoninae
Teratoscincinae
Diplodactylinae

8 comments:

shaziera87 said...

kuang kuaanggg.. sungguh besa CIK CAK tu.. hahahahhahaa... ^.^

ummuhadhra said...

ye.. sgtla besa.. mungkin baka buaya...

wana said...

lawak siot..geli gak kiter baca

just call me...... said...

tu cicak baka iguana ler..
klu melekat kat baju tuan blog ni sure melompat tinggi punyerr...

^ Lolipop aka Dak In ^ said...

aku spisis cicak ni mmg aku geli...
yuckssss.....
tp aku minat buaya...
tp cicak yg melekat kat siling umah tu..
yg wane itam la..
ape la..
haiyaaa,,,
geli..geli..geli..

^ Lolipop aka Dak In ^ said...

aku spisis cicak ni mmg aku geli...
yuckssss.....
tp aku minat buaya...
tp cicak yg melekat kat siling umah tu..
yg wane itam la..
ape la..
haiyaaa,,,
geli..geli..geli..

CaPiQa said...

ah.. cicak!!!

dun u dare to touch me!

lariii!!!~~~~~

ummuhadhra said...

hahahaha.. tau x pe.. geli gler ngn cicak.. auuuwwww...

hhuhuhu.. oooo.. sungguh jahat cik ikmal ye.. xmungkin cicak nk lekat punye.. huhuhuh